Kada partnerski odnosi zataje, ljudi pribegavaju raznoraznim sredstvima da povrate homeostazu u vezi, tj. balans. Sredstvo na koje gotovo uvek zaborave ili ga se kasno sete, jer je negde na dnu liste, je komunikacija i komunikacijske veštine.

Neslaganje među partnerima je jedan uobičajen koncept koji se parovima događa na svakodnevnom nivou. Ono što je najbitnije je kako dvoje ljudi pokušavaju da reše problem oko neslaganja, kako procesuiraju sve to, šta nauče iz tog procesa i kako nastave dalje.

Da poručite moj ebook „Vodič kroz emocije“ kliknite OVDE!

  1. Pre nego što se desi konflikt, razmislite o svom besu i trenucima kada ste u prošlosti bili besni zbog nekog problema. Setite se koliko dugo ste bili besni, a kako ste uspeli da se smirite. Podelite to sa Vašim partnerom u trenucima kada niste u svađi, nego u trenucima kada je sve u redu.
  2. U trenucima kada se neslažete sa partnerom oko nečega, pokušajte i Vi i Vaš partner da razdvojite šta je ono što su Vaše potrebe, a šta ono što su Vaše želje u vezi sopstsvenog predloga koji branite.
  3. Prvog momenta kada u konverzaciji osetite uznemirenost ili prepoznate to kod partnera, predložite da bi možda najbolje bilo da o tome pričate neki drugi put. Pre nego što ponovo pokrenete istu temu, ispoštujte korake iz saveta broj 1.
  4. Osoba koja je predložila da se na tu temu popriča drugi put, je odgovorna da pripremi teren i pokrene temu prva ponovo taj drugi put koji odabere kada će biti.
  5. Dok ste u periodu kada ste odložili pričanje o toj temi, probajte da u svesku ispišete trenutne misli i emocije koje su prisutne tih dana. To ne pokazujte partneru, ali nemojte ni čitati šta piše Vaš partner.
  6. Nakon što ispišete misli i emocije, pročitajte ih ponovo. Postavite sebi pitanje kako se osećate?
  7. U onom trenutku kada se smirite i kada budete bili u stanju da prihvatite svoje emocije, isplanirajte na koji način ćete preuzeti odgovornost i pokušati da prilikom sledećeg razgovora sa partnerom neke stvari uradite drugačije. (Ne suprotno, nego drugačije!)
  8. Kada se ponovo ukaže prilika, podelite svoje emocije sa partnerom bez optuživanja i korišćenja „Ti“. Umesto toga, koristite „ja (osećam)“ u trenucima kada želite da iskažete svoje emocije pred partnerom.
  9. Dok razgovarate, pokušajte da validirate ono što partner izgovara. Razumevanje i validacija ne znače da se slažete sa Vašim partnerom.
  10. Tokom koraka 9. pokušajte da što bolje slušate Vašeg partnera i da se stavite u njegovu poziciju i u njegovu kožu da biste bolje razumeli i osetili partnera.
  11. Nakon što ste podelili emocije, saslušali jedno drugo, razumeli i validirali partnera, ponovo iznesite predloge za rešavanje Vašeg konflikta.
  12. Završni korak ima za cilj da prepoznate korake koji će dovesti do toga da ne upadnete ponovo u konflikt na isti način.

Savet

  • Ovaj začarani krug konflikta traži vreme i strpljenje da bi se raspleo.
  • Ako dolazite do koraka 8, 9 i 10, ali ne primećujete da se stvari drastično menjaju, zadržite se mnogo duže sledeći put na koraku 2.
  • Ako ste pokušali više od tri puta da raspletete ovaj začarani krug i nije Vam pošlo za rukom, to je možda znak da se obratite bračnom psihoterapeutu.
  • Pohvalite sebe. Trudite se i dajete sve od sebe, a to je jako bitno!
Published On: 4 марта, 2021 / Categories: Psihoterapija, Uncategorized, Zdravlje / 0 Comments /

Prijava za newsletter

Pretplatite se na moj newsletter i redovno dobijajte novosti o psihoterapiji

Unesite Vašu email adresu u polje iznad i prijavite se na newsletter.

Slične vesti