Zimski jogging

health.com
health.com

Napolju je hladno i većina se odlučuje za varijantu vežbanja u teretani i trčanja na traci. Međutim, teretane su prepune, trake stvaraju ogromnu prašinu, a da ne pričamo o virusima koji kruže u zatvorenom prostoru. Tako da teretana u zimskim danima predstavlja nužno zlo. Zato kada su lepi zimski dani, bez vetra i vejavice, pravac napolje na jedan oštar zimski jogging. U ovom blog postu prenosim Vam preporuke Jonathana Canea, predsednika New York City’s City Coach MultiSport, i profesionalnog trenera trkača i triatlonaca.

  • Najbitnije je obući se slojevito, ali nepreterivati. Treba se obući kao da je napolju 20 stepeni toplije nego sto je stvarna temperatura. U samom početku biće Vam hladnjikavo, ali kako trčanje odmiče temperatura tela se povećava, a samim tim i osećaj toplote.

 

  • Treba obratiti pažnju da prvi sloj odeće koji ide uz kožu ne bude pamučan. Odlicnu kombinaciju predstavlja dukserica sa kapuljačom, a preko nje kraća zimska jakna otporna na vetar. Kapa i rukavice su obavezan “rekvizit” tokom zimskog trčanja.

 

  • Dobro zagrevanje je jako bitno. Zimi su mišići dosta ukočeniji. Zato brža šetnja ili spori džoging su odličan vid zagrevanja pre trčanja. Takvim zagrevanjem pojačava se protok krvi u mišiće i njihovo snabdevanje kiseonikom, a vaši zglobovi će tako funkcionisati kao podmazani.

 

  • Treba izbegavati staze koje su zaleđene, a ako trčite po utabanom snegu stopala ne bi trebala da budu odlepljena od podloge više od dužine trave. Nestabilno tlo daje veći otpor i mnogo je teže trčati. Zato je najbolji savet praviti kraće korake i tako izbeći povrede i proklizavanja.

 

  • Suv vazduh zimi dovodi do dehidratacije. Zato i kada trčite zimi po snegu, obavezna je flašica vode.

Ako zelite da videte nekoliko dobrih obroka za vezbanje i skijanje tokom zime kliknite ovde.

www.health.com

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *