Da li je jogurt samo navika ili zdrava navika?

Konzumiranje jogurta svakoga dana je jedan od načina da uradite nešto dobro za sebe i svoj organizam. Jogurt mnogi svrstavaju u napitke za uživanje, što je tačno, a kada se uzme u obzir sadržaj jogurta koji je bogat proteinima, kalcijumom, riboflavinima i vitaminom B12, taj užitak još više dobija na vrednosti.

flickr.com
flickr.com

Jogurt, da bi bio jogurt mora sadržati aktivne i žive kulture. Kulture se sastoje od jedinstvenih mikroorganizama koji jogurt čine zdravom komponentom po digestivni trakt čoveka. Glavni benefiti jogurta su:

– Poboljšava prirodnu odbranu organizma. Zbog visokog sadržaja fosfora idealan je obrok za osobe koje pate od osteoporoze.

– Pošto postoje različite vrste jogurta sa visokim i niskim sadržajima masti, to daje mogućnost da osobe koje imaju problem sa holesterolom ili viškom kilograma uvrste sebi u redovnu ishranu jogurt sa nižim sadržajem masti.

– Moj savet je da uvek birate jogurt za koji postoji dokazana klinička studija o njegovim benefitima. Kao idealan primer je Balans+ jogurt. Balans+ je probiotski fermentisani mlečni napitak koji podstiče varenje i ubrzava metabolizam što je i klinički dokazano studijom koja je rađena u junu 2009. na KBC Bežanijska kosa. Studijom je obuhvaćeno 50 ispitanika koji su imali funkcionalni poremećaj organa za varenje. Tako je i klinički dokazano da Balans+ uspešno reguliše probavu već nakon 10 dana redovne upotrebe. Balans+ sadrži dve probiotske kulture ( LA5 L.Achidophilus i BB12 Bifidobacterium lactis ) i prebiotik oligofruktozu koji povoljno deluje na digestivni trakt, podstiču varenje i ubrzavaju metabolizam.

A ukusi su različiti:

Balans+

Balans+ sa pšenicom i pšeničnim klicama

Balans+ obrok ( jagoda, kivi, banana + 3 vrste žitarica ( ječam, ovas, pirinač )

Balans+ suva šljiva sa mekinjama koji je bogat vlaknima

Balans+
Balans+

Kada pričamo o ostalim benefitima aktivnih kultura u jogurtu moramo napomenuti i njihov uticaj na poboljšanje funkcionisanja imunog sistema. Oni podstiču razmnožavanje “dobrih” bakterija u crevima, čije je prirodno stanište u crevu čoveka i koje potpomažu varenje hrane.

Trenutno se sprovode studije koje tvrde da će imati pozitivne rezultate da jogurt ima antikancerogeno dejstvo

Jogurt treba dodati u svakodnevnu ishranu, a evo i nekoliko zdravih alternativa kako to uraditi:

Zamenite majonez i gotove dresinge za salatu sa jogurtom

– Zamenite sladoled i milkšejk sa frozen ( ledenim ) jogurtom i pravite smutije sa svežim voćem i jogurtom umesto mleka

– Pravite umake i prelive koristeći jogurt

– Koristite gušće jogurte kao namaz umesto krem sira

– Marinirajte meso sa jogurtom

essortment.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *