5 činjenica o feta siru

U jednom od prethodnih postova pisao sam o benefitima sira, a danas poseban osvrt na feta sir. Ključ je uživati u ukusu po mogućstvu sa što manje masti i kalorija. Alternativu predstavlja feta sir.

fruitandcake.com
fruitandcake.com

1. RIBOFLAVIN

Ako pojedete omanji komad feta sira, unećete 14% od dnevne potrebe za riboflavinom. Riboflavin je antioksidans koji štiti organizam od slobodnih radikala, a i dokazano je da utiče na sprečavanje starosti. U studiji koja je sprovedena u aprilu 2010. i objavljena u The Journal of the Association of Physicians of India dokazano je da riboflavin može pomoći u borbi protiv migrena. O glavoboljama opširnije možete pročitati ovde.

2. UZ FETU MOŽE I DA SE SMRŠA

Jedna studija je pokazala da osobe koje su konzumirale sir u pet obroka dnevno su mršavile brže od osoba koje nisu koristile sir uopšte u istom tipu dijete. Mnoge druge studije su pokazale da konzumiranjem što više hrane koja sadrži dosta kalcijuma smanjuje stvaranje i nagomilavanje masti u predelu stomaka. Feta sir, zbog dovoljne količine kalcijuma i konjugovane linolne kiseline, se izvanredno uklapa u priču potkrepljenu ovim studijama sa prestižnih svetskih univerziteta.

3. SMANJUJE RIZIK OD POJAVE METABOLIČKOG SINDROMA

Metabolički sindrom, nazvan još i sindrom insulinske rezistencije ili sindrom X, nije bolest već grupa karakteristika koje zajedno povećavaju rizik od nastanka dijabetesa tipa 2 i bolesti srca. Ove karakteristike obuhvataju gojaznost, visoki krvni pritisak, povišene nivoe šećera u krvi i visoke trigliceride (masne supstance u krvi). Održavanje telesne težine, šećera u krvi i nivoa holesterola i triglicerida pod kontrolom doprinosi dužem životu i smanjuje rizik od infarkta i šloga.

Studija u kojoj je učestvovalo 2375 muškaraca pokazala je da oni koji su konzumirali vrlo male količine ( inače preporučene ) feta sira imaju smanjen rizik od pojave metaboličkog sindroma za 15%.

4. NATRIJUM

Feta sir sadrži 315 mg natrijuma na 30 g sira. Zdrava odrasla osoba bi trebala da unosi dnevno oko 2300 mg natrijuma. Ova brojka se ne odnosi na osobe koje imaju srčanih problema ili problema sa bubrezima kao i Afroamerikanci. Njihova dnevna potreba je oko 1500 mg na dan. Tako da jedno parče feta sira u npr. nekoj salati biće odlična dopuna natrijuma za taj dan.

5. OSTALE PREDNOSTI

Kalcijum u feta siru pomaže da kosti budu jače i čvršće. Zbog velikih količina natrijuma i zasićenih masti, kao i kod svih drugih vrsta sireva, treba voditi računa da se ne pretera sa konzumiranjem pogotovo što ima jedan od najlepših ukusa među sirevima.

PREPORUKA

Grekos beli sir

Grekos beli sir
Grekos beli sir

GREKOS beli sir obogaćuje svet omiljenih ukusa naših potrošača i daruje svakodnevnu energiju i vitalnost.
Grci i drugi mediteranski narodi najvitalniji su u Evropi. Svoju energiju, životnu radost i dugovečnost duguju tradicionalno ukusnoj i zdravoj ishrani.
GREKOS beli sir sadrži nutritivno najvrednije proteine mleka.
Zdrava, izbalansirana i ukusna hrana postala je svetski trend, a beli sir, maslinovo ulje i začinsko bilje neizostavan sastojak kako u specijalitetima svetskih kulinarskih zvezda, tako i u svakodnevnoj ishrani..

Sadrzi 45% mlecne masti u suvoj materiji.

izvor: Kristie Leong M.D.

*sponzorisan tekst kompanije Imlek

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *