10 najboljih namirnica za doručak

Najčešće pitanje koje mi moji pacijenti postavljaju je: “Šta pojesti za doručak?” Slažem se da odgovor i nije tako lak, pogotovo kada se ustane ujutru i kada se razmišlja o obavezama koje vas čekaju u toku dana. Zato ću ovom prilikom pokušati da vam olakšam izbor hrane, a kombinaciju prepuštam vama! Pred vama je deset namirnica, ne treba da odaberete jednu već da napravite miks po vašoj želji i po vašem ukusu.

OVSENA KAŠA

saveti.rs
saveti.rs

Pomenuću par nekih osnovnih stvari. Beta glukagon, koji se nalazi u ovsu, snižava nivo holesterola. Ovas je prebogat omega-3 masnim kiselinama, folatima i kalijumom.  Sasvim dovoljan razlog da se uvrsti u grupu namirnica koje su idealne za doručak. Kašu treba razmutiti u mlakoj vodi i izbegavajte gotove kaše sa dodatim zaslađivačima. Zasladite vašu ovsenu kašu sa medom i voćem.

VOĆNI JOGURT

Jogood stevija
Jogood stevija

Doručak bez šećera je najidealniji doručak. Zato je moj najdobronamerniji predlog nešto novo na našem tržištu, a to je prvi mlečni proizvod sa stevijom – Jogood jagoda sa stevijom. Poslednjih godina vlada trend upotrebe stevije kao prirodnog zaslađivača mlečnih proizvoda. Stevija se dobija iz biljke koja se zove stevia rebaudiana , koja se uzgaja u Paragvaju i Brazilu. Od slatkog lišća ove biljke pravi se prirodni zaslađivač, koji predstavlja idealnu zamenu za šećer. Bezbedna je za zdravlje i nema kalorijsku vrednost. Idealna za sve koji vode računa o liniji. Za razliku od ostalih bezkalorijskih zaslađivača, naučnici su otkrili da stevija pozitivno utiče na zdravlje., posebno u kombinaciji sa mlečnim proizvodima. Jogood stevija voćni jogurt sadrži 40% manje kalorija nego standardni voćni jogurt. Osvežavajučeg je i neodoljivog ukusa sa 0% mlečne masti.

GREJPFRUT

Ako vam je cilj da izgubite višak kilograma, jedna studija je pokazala da ako svaki dan pre obroka pojedete pola grejpfruta, ubrzavate metabolizam i pospešujete gubitak viška kilograma. Pored ovoga potvrđeno je i pozitivno dejstvo grejpfruta na nivo šećera u krvi, a da ne pričamo kako pozitivno deluje na hidrataciju i jačanje imuniteta.

BANANE

womendailymagazine.com
womendailymagazine.com

Još jedno voće koje je idealno za kombinaciju kada je vaš doručak u pitanju. Obavezno treba jesti zrelu bananu, jer u tom obliku deluje visoko alkalno po organizam, u suprotnom zelene ili prezrele banane deluju kiselo. Zbog velike količine kalijuma preporučuje se osobama koje imaju problema sa krvnim pritiskom, a idealan je u kombinaciji sa ovsenom kašom.

BELANCA

beautyfromscratch.files.wordpress.com
beautyfromscratch.files.wordpress.com

Ovde nisam napisao jaja, nego belanca. Da li ćete ih kuvati pa odvojiti od žumanca ili ćete ih odmah razdvojiti pa napraviti omlet od npr. 5 belanaca, apsolutno prepuštam vašem izboru. Ono što je činjenica, napravićete sebi jedan idealan proteinski doručak.

SEMENKE LANA

Naravno uvek u kombinaciji sa nečim, a to može biti ili smuti ili ovsena kaša. Prepune su sa omega-3 masnim kiselinama i samo tri kafene kašičice sadrže više od 100% preporučenog dnevnog unosa zdravih masti. Preporučuje se mleveno laneno seme, a ne cela zrna. Razlika je što kod celog zrna naš organizam ne vari sva zrna u celosti i samim tim ne koristi maksimum od unetog.

CEĐENI SOK OD POMORANDŽE

mob-usa.com
mob-usa.com

Ceđeni sok od pomorandže, ili kako se popularnije kod nas kaže đus, sam uvrstio na ovu listu ne kao pojedinačni obrok koji možete pojesti za doručak. Njegova uloga i funkcija je da vas pre doručka dobro oraspoloži, osveži, ubrza metabolizam i poželi jedno zdravo i dobro jutro. Pored dejstva na ubrzanje metabolizma treba dodati da sok od pomorandže sadrži antioksidanse i otvara apetit.

HLEB OD CELOG ZRNA

tacade.com
tacade.com

Kolektivna svest o izbacivanju belog hleba iz ishrane polako uzima mah. Integralni hleb napravljen od celog zrna predstavlja idealan odabir ugljenih hidrata ne samo za doručak već i za bilo koji obrok u toku dana. Naravno, vodite računa šta mažete na hleb ako ste se opredelili za tu opciju. Puter od badema ili mladi sir su uvek bolja kombinacija od kajmaka i sličnih punomasnih namaza.

ČAJ

Čaj je mnogo bolji ujutru od kafe. Ima manje kofeina, hidrira mnogo efikasnije nego kafa i kao i kafa odličan je antioksidans. Najbolji od svih je naravno zeleni čaj koji je odličan izvor antioksidanasa, smanjuje nivo holesterola u krvi, deluje umirujuće i ubrzava metabolizam. Naravno ne treba preterivati. Jedna šolja dnevno je sasvim dovoljna.

PUTER OD BADEMA

detoxinista.com
detoxinista.com

Ako niste za jaja ili mlečne proizvode, onda je alternativa puter od badema. Odličan izvor proteina i monozasićenih masti. Odličan ukus ima i kada se namaže na integralni hleb, ali i u kombinaciji sa bananom ili jabukom. Samo vodite računa, jako je ukusno, a jedna kašika sadrži oko 100 KCal.

izvor: health.com
sponzorisan tekst od strane kompanije Imlek

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *