Kako da se rešite stresa u 3 koraka?!

PROCENITE STRES

Zvuči dosadno, besmisleno i glupo, ali su mnoge studije potvrdile da je ovaj metod izuzetno delotvoran. Napravite spisak stvari koje su vas dovele do stresa. Neku vrstu dnevnika. Rangirajte svaki doživljeni stres objektivnom skalom od 1 do 10. To će vam pomoći da shvatite kako ne želite da vam život protekne sekirajući se oko malih i nebitnih stvari. Bitno je da na papiru, ali i u svojoj glavi razgraničite šta je mali, a šta veliki stres.

VEŽBAJTE TEHNIKU DISANJA “SUPROTNA NOZDRVA”

Ova tehnika disanja će vam pomoći u trenutku stresa ili napada panike. Desnim palcem zapušite desnu nozdrvu i udišite duboko kroz levu nozdrvu. U trenutku maksimalnog udisaja kroz levu nozdrvu, kažiprstom desne ruke zapušite levu nozdrvu i izdahnite maksimalno kroz desnu nozdrvu. Ponovite ovaj postupak samo obrnutim redosledom. Udahnite kroz desnu nozdrvu, a izdahnite kroz levu. Ovo dovodi do širenja arterija, što smanjuje krvni pritisak i snižava puls.

 POSTANITE GOSPODAR SVOJIH BRIGA

Ne dozvolite da uveče legnete u krevet, a da vam misli i dalje proleću kroz glavu. Sve brige i neostvarene poslove koje niste stigli da završite u toku dana zapišite na papir, pa se podsetite i o njima razmislite ujutru. Obavezno sat vremena pre spavanja izbegavajte čitanje knjiga, gledanje televizije ili surfovanje po internetu. To vreme iskoristite za opuštanje i pripremu za spavanje.

 

doctoroz.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *