Svi znamo da je voće i povrće zdravo, ali istraživanje koncentracije hranljivih sastojaka pokazuje da neki proizvodi zaslužuju status zvezde.

„Ispitivanje koncentracije nutrijenata je metoda koja nam omogućava da identifikujemo hranu koja nam pruža najviše hranljivih materija po unesenoj kaloriji“, kaže Riki Kin, direktor Centra za ishranu Bolnice Florida. Na primer, studija objavljena nedavno u časopisu Preventing Chronic Disease razvrstala je voće i povrće na osnovu sadržaja proteina, vlakana, vitamina i minerala. Budući da FDA ( Američka agencija za hranu i lekove ) još uvek nije postavila norme za antioksidantne fitohemikalije, one nisu uzete u obzir. Birajte hranu sa vrha liste i malo varirajte u bojama ( odnosno u sadržaju antioksidanasa ), kaže autorka studije, dr sci. Dženifer Di Noia.

POVRĆE REZULTAT
1. POTOČARKA 100.00
2. KINESKI KUPUS 91.99
3. BLITVA 89.27
4. LIŠĆE CVEKLE 87.08
5. SPANAĆ 86.43
6. ROMEJN SALATA 63.48
7. RAŠTIKA 62.49
8. ENDIVIJA 60.44
9. KELJ 49.07
10. CRVENA PAPRIKA 41.26
11. RUKOLA 37.65
12. BROKOLI 34.89
13. PROKELJ 32.23
14. KARFIOL 25.13
15. KUPUS 24.51
16. ŠARGAREPA 22.60
17. PARADAJZ 20.37
18. ZELENA SALATA 18.28
19. JAGODE 17.59
20. NARANDŽE 12.91
21. BOROVNICE 11.39

 

izvor:  Men’s Health

Published On: 1 децембра, 2014 / Categories: Ishrana, Zdravlje / 0 Comments /

Prijava za newsletter

Pretplatite se na moj newsletter i redovno dobijajte novosti o psihoterapiji

Unesite Vašu email adresu u polje iznad i prijavite se na newsletter.

Slične vesti