Leto je stiglo, neki su se mesecima pripremali da ovo leto dočekaju spremni, što držanjem dijeta, što iscrpnim vežbanjem, a mnogi su proleće pretvorili u uživanje pa sada žale za kojim kilogramom viška koji primete na plaži. Leto nije godišnje doba kada treba stati sa vežbanjem ili jesti bilo šta. Vodeći se savetima najvećih stručnjaka na svetu i svojim ličnim iskustvom odlučio sam da za sve čitaoce mog bloga napravim dvodelni post serijal za ovo leto u vidu fitnes vodiča. Prvi deo posvećujem ishrani kao temelju svega kada je fitnes u pitanju, a drugi deo će sadržati u sebi savete i načine kako da sebe motivišete kada je vežbanje leti u pitanju i koje lokacije za to su najbolje.

Mnogi misle da je jedino rešenje stroga i disciplinovana dijeta, ali zašto se jednostavno ne prepustiti sezonskoj hrani koju nam leto donosi. Prirodna tendencija organizma je da se manje jede leti, a moguće je i da se pri tome zadovolji sitost. Saveti vlade SAD upućuju na to da leti treba unositi 4 ipo šolje voća i povrća, tri obroka sa manje masti i nemasno mleko u toku jednog dana, sve to omogućava da leti Vaš organizam dobije niskokalorične namirnice koje imaju puno vlakana, kalcijuma i drugih hranljivih sastojaka. Voće i povrće, kao plodovi leta, prepuni su antioksidanasa koji štite od karcinoma, moždanog udara, poboljšavaju cirkulaciju i štite srce …  Voće i povrće je niskokalorično tako da će održati vaš struk na mestu ako ste spremni dočekali ovo leto, a svima koji nisu pomoćiće da baš tokom ovog leta dovedu svoju figuru do željenog oblika.

PARADAJZ + PAPRIKA = VITAMIN A, VITAMIN C I LIKOPEN

www.mygardeninsider.com

www.mygardeninsider.com

Paradajz, a pogotovo paprike su prepuni vitamina C. Jedan paradajz, osrednje veličine, ima nizak sadržaj ugljenih hidrata, sadrži svega 35 KCal, a obezbeđuje Vam 40% od dnevnih potreba za vitaminom C i 20% od dnevnih potreba za vitaminom A.

Emily Abercrombie, klinički nutricionista u Atlanta’s Emory Hospitals, tvrdi da konzumiranje paradajza u svakodnevnoj ishrani smanjuje rizik od karcinoma prostate i karcinoma debelog creva jer sadrži velike količine karotenskog pigmenta koji se zove likopen. On je snažan antioksidans i svojim pigmentom daje karakteristične boje voću i povrću. Mnoge studije su dokazale da likopen može sprečiti nekoliko vrsta karcinoma, a takođe mu se pripisuje i pozitivno dejstvo u borbi protiv LDL ( lošeg ) holesterola.

Paprike sadrže antioksidanse kao što je beta karoten, i to u velikim količinama. On čini podršku imunom sistemu i sprečava oštećenja ćelija od strane slobodnih radikala. Oštećenja na ćelijama od strane slobodnih radikala dovode do mnogih bolesti kao što su karcinomi ili bolesti kardiovaskularnog sistema. Paprike sadrže veću količinu vitamina C od paradajza.  Samo pola šolje crvene, žute ili zelene paprike sadrži 23% od potrebne dnevne doze za vitaminom C.

Svi plodovi leta koji učine pijacu šarenom su zdravi. I najveći sladokusci biće zadovoljeni ovog leta zahvaljujući jagodama, malinama, borovnicama, kupinama … a o njihovim lekovitim svojstvima smo pričali u mnogim prethodnim tekstovima.

JOGURT = KALCIJUM + PROTEINI

Fit 0% i Fit + effect jogurt

Fit 0% i Fit + effect jogurt

Jogurt je vremenom postao sastavni deo dijeta, idealan obrok koji sadrži malu količinu kalorija, ima prelep i opuštajući ukus, a pri tome pomaže vašem zdravlju. Dijetetičari sa zapada se slažu u jednome, da dijeta koja sadrži tri porcije mlečnih proizvoda dnevno pomaže mršavljenju. Oni ovu tvrdnju pravdaju mnogim studijama u kojima se pokazalo jako efikasno dejstvo kombinacije niske količine mlečne masti i dovoljne količine proteina koje sadrži jogurt. Jogurt sadrži 25% dnevnih potreba za kalcijumom, a ono što je najvažnije za jednu dijetu je taj što stvara osećaj sitosti.

Pošto smo mi zemlja u kojoj se pije liquid jogurt, koji je mnogo kvalitetniji i laksi za konzumiranje, za fitnes vodič kroz ovo leto biće idealna dva jogurta kompanije Imlek. To su jogurt Fit 0% i Fit + Effect.

Jogurt Fit sadrži 0% mlečne masti, zdrav je i niskokaloričan proizvod, idealan za sve koji žele uravnoteženu i zdravu ishranu.

Za Fit + Effect jogurt klinički je dokazano da redovna konzumacija dovodi do smanjenja telesne težine, obima u struku i procenta masti u organizmu. Jogurt Fit + Effect je prirodni sagorevač masti ( sadrži Q10 i L-carnitine ) uz 0% mlečne masti. Zahvaljujući njihovom zajedničkom dejstvu pomaže prijatan dolazak do idealne linije. Namenjen apsolutno svima koji vode računa o svom zdravlju i izgledu.[vimeo]https://vimeo.com/69077598[/vimeo]

PASULJ = PROTEINI + VLAKNA

Velike su benefiti pasulja i mahunarki. Grašak, sočivo, pasulj, leblebije … to je vrlo kratak spisak, ali je za sve jedno zajedničko da su bogati hranljivim materijama i odličan izvor vlakana, gvožđa i proteina. Ova hrana Vas čini sitim, sadrži jako malo ili ne sadrži masti i ono što je najbitnije jeftini su. Ako zamenite pasulj kao izvor proteina u odnosu na proteine životinjskog porekla smanjićete unos kalorija, zasićenih masti i holesterola.

Dijetetičar iz Klivlenda, Andrea Dunn, napominje da je pasulj odličan izvor folata. Folna kiselina je jako bitna za bolji rad srčanog mišića, a za buduće mame je odlična vest da su studije pokazale da folati sprečavaju pojavu određenih urođenih mana kod dece. U proseku, porcija skuvanog pasulja ili graška ne prelazi više od 150 – 200 KCal.

Tako da slobodno ovog leta možete uživati i u čorbastom pasulju ili kako ga u Nemačkoj zovu ( serbische bohnensuppe ), ali bez rebaraca i mesa, već sa dodatkom raznog povrća.

 

NAJOMILJENIJE PIĆE NA SVETU – VODA

Najvažnija “ hrana “ u ishrani je voda. Voda je katalizator mnogih telesnih funkcija, uključujući varenje, metabolizam i ćelijske funkcije.

Istraživanja su pokazala da hrana koja sadrži vodu ( kao npr. voće, povrće, supe … ) je odlična za održavanje telesne težine i balansa upravo zbog vode. Voda povećava obim hrane, a smanjuje količinu kalorija.

Telo odraslog čoveka 60% čini voda. Uz neke normalne aktivnosti dnevno se izgubi vode u količini od npr. jedne čaše. Računajući da će ovo leto biti vrelo kao i prošlo, naše potrebe za vodom biće veće nego uobičajeno, zato gledajte da u pravilnim razmacima tokom dana popijete preko osam čaša vode dnevno ( više od 3l dnevno ).

 

http://www.webmd.com