Holesterol, u narodu poznat i kao “masnoća u krvi”, je vrsta masti i igra važnu ulogu u normalnom funkcionisanju Vašeg organizma. Normalno je da imate holesterol!

Holesterol je čuvar Vašeg zdravlja. Nalazi se u sastavu ćelijskih membrana i neophodan je za normalan rad svih ćelija u organizmu.

Holesterol je, međutim, i glavna komponenta aterosklerotske pločice (plaka) koja može da nastane u Vašim krvnim sudovima (arterijama) i oteža ili spreči protok krvi. Kao posledica, nastaje rizik da obolite od angine, infarkta, šloga, a nekada nastupa i smrt. Više vrednosti nivoa holesterola znače veći rizik!

Holesterol nastaje iz dva izvora: Vašeg tela i hrane koju svakodnevno unosite. Njegova količina ne zavisi samo od unosa hranom, već se stvara i u jetri, koja proizvodi oko 75% holesterola. Preostalih 25% nalazi se u hrani.

Povišen nivo holesterola je jedan od glavnih faktora rizika za nastanak koronarne bolesti srca (infarkta, angine) i šloga.

http://www.nhlbi.nih.gov/health/health-topics/topics/hbc/

http://www.nhlbi.nih.gov/health/health-topics/topics/hbc/

Rizik da obolite od bolesti krvnih sudova srca je veći ukoliko imate povišen nivo holesterola! Zato je neophodno da preduzmete potrebne mere i održite optimalan nivo holesterola, bez obzira da li ste muškarac ili žena, mlađi ili stariji od 40 godina, mršavi ili gojazni.

ŽIVOTNE NAVIKE KOJE DOPRINOSE SMANJENJU KARDIOVASKULARNOG RIZIKA

  • Način ishrane treba da bude u skladu sa lokalnim navikama u ishrani, ali izbor zdrave hrane treba da bude osnova u ishrani.
  • Konzumirati šaroliku hranu, energetski unos treba da bude adekvatan u cilju sprečavanja pojave gojaznosti
  • Izmerite obim struka! Ako je on veći od 94cm kod muškaraca odnosno 80cm kod žena smatra se da imate centralnu gojaznost
  • Favorizujte voće, povrće, žitarice od celog zrna i ribu ( bar dva, tri puta nedeljno ) u ishrani
  • Ograničite upotrebu soli na 5 grama dnevno, ne dosoljavajte hranu. Ako ste srčani bolesnik ili bolujete od povišenog pritiska dozvoljeni dnevni unos soli je manje od 3gr
  • Izbegavajte upotrebu alkohola. Ostavite cigarete!
  • Budite fizički aktivni! Vežbajte svakodnevno 30 minuta. Ukoliko bolujete od hroničnog oboljenja posavetujte se prvo sa vašim lekarom!
http://health.howstuffworks.com/diseases-conditions/cardiovascular/cholesterol/am-i-at-risk-for-high-cholesterol.htm

http://health.howstuffworks.com/diseases-conditions/cardiovascular/cholesterol/am-i-at-risk-for-high-cholesterol.htm

 

ŽIVOTNE NAVIKE KOJE DOPRINOSE SMANJENJU KARDIOVASKULARNOG RIZIKA

KAKO ISHRANOM SNIZITI VREDNOSTI UKUPNOG HOLESTEROLA I LDL-a

Tabela

* Prilagođeno prema preporukama Evropskog udruženja kardiologa i evropskog udruženja za aterosklerozu 2011

Hemofarm.rs

 

Published On: 18 фебруара, 2013 / Categories: Ishrana, Zdravlje / 2 Comments /

Prijava za newsletter

Pretplatite se na moj newsletter i redovno dobijajte novosti o psihoterapiji

Unesite Vašu email adresu u polje iznad i prijavite se na newsletter.

Slične vesti