Često se u savetima vezanim za zdravu ishranu pominje pet obroka dnevno. Jako je bitno jesti češće, a manje i popiti dosta vode. Međutim, uvek se stvara problem užine, glavnog obroka koji bi trebalo da zauzme svoje mesto ili izmedju doručka i ručka ili ručka i večere.

Postoji jako veliki izbor i mogućnosti da se napravi užina, ali je problem uvek u datom trenutku smisliti i doći na ideju šta bi to bilo najbolje. Zato sam se malo pozabavio ovom temom i izabrao za Vas 10 obroka koji mogu biti idealna užina. Neki od predloga su jako jednostavni i jedini uložen trud bi mogao da bude taj što biste otišli do frižidera ili prodavnice, a opet za neke ćete morati i malo da se potrudite, ali ono što je bitno Vaša čula će biti zadovoljena i u jednoj i u drugoj varijanti.

1. Domaćinski miks. Zdrava užina ne mora po svaku cenu biti sa niskim količinama masti. Ono što je važno je da se ograničite količine, a time i kalorije. Preporučujemo vam domaći miks, koji ćete napraviti od crne čokolade, oraha i suvog grožđa. Ovakva užina će vas zasititi (zbog masnoće koja se nalazi u orasima i šećera u čokoladi) a pri tom je i vrlo ukusna. Pomešajte oko 30 grama orašastih plodova, kašičicu čokolade i grožđice. Ovakva užina sadrži oko 250 kalorija.

www.graze.com

www.graze.com

2. Mladi sir i crni hleb su odlična i jedna stara, seoska užina. Naše bake i dede su odrasle na ovoj vrsti užine. 100 g mladog sira sadrži oko 100 KCal sto predstavlja laganu varijantu da se utoli glad.

3. Banane i med su bile omiljeno slatko jelo egipatske kraljice Kleopatre. Još jedna idealna niskokalorična poslastica koja može biti Vaša užina. Ili još bolje, muškarci se mogu postaviti u ulogu Marka Antonija i uz jako malo truda obradovati svoju Kleopatru uz popodnevnu kaficu.

www.kisforkinky.com

www.kisforkinky.com

4. Pašteta od tune, koju možete napraviti u vašem blenderu uz malo niskokaloričnog sirnog namaza, belog luka i pregršt začina koji se mogu kombinovati u ovoj varijanti. A tuna svakako ne ide bez jedne čašice dobrog i kvalitetnog crnog vina.

5. Bademi su bogat izvor antioksidanasa, vitamina E, magnezijuma, kalcijuma, biljnih vlakana i kvalitetnih proteina. Badem je zdrava grickalica jer je 90% sačinjavaju nezasićene masnoće tako da  je veoma korisna prilikom držanja dijete jer daje osećaj sitosti.

6. Jogood sa komadićima voća i stevijom. Jogurt predstavlja jedan od najboljih izbora kada je užina u pitanju. Zato je moj najdobronamerniji predlog nešto novo na našem tržištu, a to je prvi mlečni proizvod sa stevijom – Jogood jagoda sa stevijom. Poslednjih godina vlada trend upotrebe stevije kao prirodnog zaslađivača mlečnih proizvoda. Stevija se dobija iz biljke koja se zove stevia rebaudiana , koja se uzgaja u Paragvaju i Brazilu. Od slatkog lišća ove biljke pravi se prirodni zaslađivač, koji predstavlja idealnu zamenu za šećer. Bezbedna je za zdravlje i nema kalorijsku vrednost. Idealna za sve koji vode računa o liniji. Za razliku od ostalih bezkalorijskih zaslađivača, naučnici su otkrili da stevija pozitivno utiče na zdravlje., posebno u kombinaciji sa mlečnim proizvodima. Jogood stevija voćni jogurt sadrži 40% manje kalorija nego standardni voćni jogurt. Osvežavajučeg je i neodoljivog ukusa sa 0% mlečne masti. Jogood je jedini voćni jogurt koji u sebi sadrži komadiće voća.

Jogood stevija

Jogood stevija

 

7. Jabuka je često omalovažavana od strane mladih, pogotovo onda kada pitaju svoju majku šta ima slatko za užinu, a ona im kaže da uzmu jabuku. Kao što uvek i biva, majke su u pravu. Jabuka je možda i najidealnije od svih, ovde nabrojanih predloga za užinu. Prepuna je vitamina, lagana za stomak, sem ako se ne jede uveče kasno, i naravno niskokalorična i jeftina.

8. Dinja sa medom i cimetom. Toliko ukusno, zdravo i slatko, može da zameni svaku tortu na ovome svetu. A o zdravstvenim benefitima ne treba trošiti reči. Dinja i med su jedne od najalkalnijih namirnica koje možete uneti u svoj organizam, a cimet ima izuzetno antioksidativno dejstvo.

9. Sendvič sa ćuretinom je jedna od najzdravijih varijanti kada su sendviči, kao predstavnici brze hrane, u pitanju. Ćuretina može biti i u varijanti salame, ali bi najbolja kombinacija bila da bude grilovana. Uz dva tostirana parčeta crnog hleba sa semenkama i dosta povrća između biće to idealna užina za vaše dete dok je u školi.

10. Čokoladni proteinski šejk koji sam pominjao u jednom od prethodnih postova možete pročitati ovde, a tu je i recept:

Dve supene kašike surutke u prahu sa ukusom čokolade ( ima u svakoj prodavnici zdrave hrane )

– Jedna kašičica butera od kikirikija

– Jedna kašičica meda

– Jedna supena kašika kakao praha

– Jedna banana

– 250ml mleka

– mrvljeni led

*sponzorisan tekst

Published On: 10 априла, 2013 / Categories: Ishrana, Zdravlje / 2 Comments /

Prijava za newsletter

Pretplatite se na moj newsletter i redovno dobijajte novosti o psihoterapiji

Unesite Vašu email adresu u polje iznad i prijavite se na newsletter.

Slične vesti