Probiotici su specifični sojevi bakterija koji čine deo prirodne mikroflore. Naseljavaju niže delove tankog creva i debelo crevo gde svojim delovanjem doprinose očuvanju zdravlja i opšteg dobrog stanja. Probiotici pomažu varenje hrane i resorpciju hranljivih materija iz creva, učestvuju u sintezi nekih vitamina, ometaju naseljavanje štetnih mikroorganizama u crevima, podržavaju normalnu pokretljivost organa za varenje i stimulišu imuni sistem creva, čime doprinose jačanju ukupnih odbrambenih snaga organizma. Pored probiotika u vidu suplemenata ( kapsula ), postoje i prirodni izvori probiotika u hrani. Ovde su navedene sledeće namirnice koje su bogate probioticima.

Jogurt

Balans+ sa 0% mlecne masti

Balans+ sa 0% mlecne masti

Jogurt je najpoznatiji izvor probiotika, „dobrih“ bakterija poput lactobacillus orbifidobacteria koji drže zdravu ravnotežu bakterija u crevima. Istraživanja ukazuju na to da probiotici mogu da ublaže netoleranciju na laktozu. Oni takođe mogu da pomognu u smanjenju gasova, proliva i drugih probavnih problema.

Moj savet je da uvek birate jogurt za koji postoji dokazana klinička studija o njegovim benefitima. Kao idealan primer je Balans+ jogurt. Balans+ je probiotski fermentisani mlečni napitak koji podstiče varenje i ubrzava metabolizam što je i klinički dokazano studijom koja je rađena u junu 2009. na KBC Bežanijska kosa. Studijom je obuhvaćeno 50 ispitanika koji su imali funkcionalni poremećaj organa za varenje. Tako je i klinički dokazano da Balans+ uspešno reguliše probavu već nakon 10 dana redovne upotrebe. Balans+ sadrži dve probiotske kulture ( LA5 L.Achidophilus i BB12 Bifidobacterium lactis ) i prebiotik oligofruktozu koji povoljno deluje na digestivni trakt, podstiču varenje i ubrzavaju metabolizam.

Novi proizvod kompanije Imlek je Balans+ jogurt sa 0% mlečne masti

Kiseli kupus

Kiseli kupus sadrži korisne mikrobe leuconostoc, pediococcus i lactobacillus. Izaberite nepasterizovani kiseli kupus jer pasterizacija (koristi se u proizvodnji kiselog kupusa koji možete kupiti u supermarketima) ubija aktivne korisne bakterije. Kiseli kupus je pun vitamina koji jačaju imunitet.

Miso supa

Miso je pasta koja se dobija dugotrajnim procesom fermentacije sojinih zrna, soli, ječma, pirinča ili pšenice. Osim u kulinarstvu, koristi se i kao lek, jer ima posebna svojstva koja su vekovima poznata, ne samo u Japanu, odakle potiče, već i širom sveta

Miso je popularan doručak u Japanu. Pun je probiotskih bakterija, navodno sadrži više od 160 vrsta. Supa od misoa ima malo kalorija, a puno vitamina B i antioksidanasa.

Meki sirevi

courses.cit.cornell.edu

courses.cit.cornell.edu

Iako su potencijalno dobri za varenje, ne mogu svi probiotici preživeti putovanje kroz gastrointestinalni trakt. Ali, istraživanja pokazuju da je lactobacillus u nekim fermentisanim mekim sirevima, kao što je gauda, dovoljno izdržljiv da preživi. Pored toga, sir može biti nosač za probiotike koji jačaju imuni sistem. Nešto što je najbolje na našem tržištu i definitivno moj predlog je, Balans+ sir koji u sebi sadrži probiotik BB12

Kefir

Prema legendama, kefir su prvi napravili pastiri na Kavkazu. Kefir je po ukusu i strukturi sličan jogurtu, a sadrži probiotike i nekoliko vrsta kvasca.

Kiseli krastavčići

Najbolja je prirodno fermentisana turšija pri čijem spravljanju se ne koristi sirće. Morska so rastvorena u vodi podstiče rast korisnih bakterija i može dati kiselim krastavčićima probiotičko dejstvo.

Tempeh

Tempeh je fermentisani proizvod od soje, poreklom iz Indonezije. Priprema se od kuvanih i oljuštenih sojinih zrna i agenasa za fermentaciju. Ova namirnica postaje sve popularnija na Zapadu, pogotovo među vegetarijancima.Napravljen je od fermentisane soje, i sadrži prirodne antibiotike koji se bore protiv određenih bakterija. Osim toga, tempeh je veoma bogat proteinima. Ima ukus dima, orašastih plodova i sličan je pečurkama. Tempeh se marinira i koristi se kao zamena za meso.

Prebiotici vs probiotici

Dok namirnice bogate probioticima sadrže žive bakterije, prebiotičke namirnice hrane dobre bakterije koje već žive u digestivnom sistemu. Možete pronaći prebiotike u špargli, bananama, ovsenoj kaši, crvenom vinu, medu, i mahunarkama. Prebiotici pojačavaju dejstvo probiotika kada se jedu zajedno.

 

izvor: planetazdravlja.com

*sponzorisan tekst