Mnogi među Vama su strasni ljubitelji sira i kroz ovaj post želim da Vama izađem u susret. Naučnici u raznim studijama tvrde i dokazuju kako konzumiranje sira čini dobre stvari po Vaš organizam. Malo je poznato i malo se o tome piše i priča da sirevi zauzimaju vrlo bitnu ulogu u prevenciji kancera, poboljšanju koštane strukture, prevenciji osteoporoze, a uz sve to imaju razne i fenomenalne ukuse.

Srbija je tradicionalno zemlja belih sireva – čak 75% konzumacije sireva odlazi na bele sireve, dok sve druge vrste sireva zajedno čine 25% (žuti sirevi (tvrdi i polutvrdi), topljeni sirevi, namazni sirevi…).

www.schnucks.com

www.schnucks.com

NUTRITIVNI SASTAV – Visoka koncentracija esencijalnih nutrijenata u siru kao što su proteini i kalcijum je opšte poznata, a pored toga sirevi sadrže i određene količine fosfora, cinka, vitamina A, riboflavina, vitamina B12 …

ŠTITI ZUBE – Sirevi sadrže veliku količinu kalcijuma što je jako bitno za zube. Pored toga, sirevi imaju i nizak sadržaj laktoze. Laktoza može naškoditi zubima, a što je stariji sir, manja je i količina laktoze u njemu. Mnoge studije su pokazale da umerena konzumacija plavog ili švajcarskog starog sira sprečavaju propadanje i starenje zuba.

PREVENCIJA RAKA – Sirevi sadrže konjugovanu linolnu kiselinu i sfingolipide koji pomažu u prevenciji karcinoma. Uz vitamin B oni omogućavaju jednu sveobuhvatnu zaštitu organizma od bolesti i opšte jačanje i otpornost organizma.

SVAKODNEVNA ISHRANA – Svaki sir je na svoj način specifičan i ima drugačiju ulogu, ali ako pričamo o varijanti svakodnevne konzumacije sira uz obroke, moj predlog i definitivno bez premca je Balans + beli sir sa probiotikom. Balans+ je tip belog mekog sira kao i popularna “feta” i po ukusu je jako sličan “feta” sirevima, sa tim što zbog dodatka probiotskih kultura spada u funkcionalne proizvode i ima zdravstvene benefite. Sadrži probiotsku kulturu Bifidobacterium lactis BB – 12  koja omogućava dobro varenje i aktivan metabolizam.

Balans+ beli sir sa probiotikom

Balans+ beli sir sa probiotikom

PREVENCIJA OSTEOPOROZE – Visoke količine kalcijuma i vitamina B su jako dobre za kosti male dece, starijih osoba, kao i trudnica dojilja. Pošto je osteoporoza bolest nastala usled nedostatka kalcijuma, sir je savršen način da se obogati gustina kostiju kod osoba koji pate od ove bolesti. Osteoporoza se na neki način leči unosom visokih sadržaja proteina, minerala i kalcijuma, a toga u siru ima najviše.

OPREZNO ZBOG KRVNOG PRITISKA – Natrijum i holesterol su opasnost broj jedan kada je u pitanju povišeni krvni pritisak. Tako da dolazimo do onog stadijuma kada treba biti oprezan u izboru sireva. Masniji sirevi jesu popularniji među stanovništvom zbog svog ukusa, ali rafovi u prodavnicama su sve puniji sa sirevima koji sadrže manje masti. Birajte sireve sa manje masti, vodite računa o količini koju konzumirate, kao i o količini natrijuma koje sir sadrži, a jasno je napisana na samoj ambalaži.

MLADI SIR – Sadrži manje masti i niskokaloričan je. Preporučuje se sportistima jer sadrži velike količine proteina uz male količine masti. Zbog neutralnog ukusa može se kombinovati čak i sa voćem i ublažava glad na duži period.

SIR I VINO – Sinonim za hedonizam. Ono čemu mnogi ne mogu i ne uspevaju da odole. Ovde će slika govoriti više od reči, treba uživati, ali biti umeren. I sir i vino su stariji od same Biblije, ali ovde se treba povesti jednom starozavetnom izrekom da treba pamtiti trenutke kada smo u nečemu uživali, treba ih ceniti, poštovati, sećati ih se i svetkovati.

www.alpanasingh.com

www.alpanasingh.com

Sve što ste pročitali u ovom postu odnosi se na umerenu konzumaciju sira. Hedonizam nije hedonizam bez umerenosti!

 

http://www.doctorsolve.com